“Dacă nu poți descrie ceea ce faci sub formă de proces, nu ști de fapt ce faci.”
Edward Deming
Scopul ultim al managementului strategic al achizițiilor, asemenea tuturor celorlalte funcții organizatorice, este crearea de valoare pentru clienții finali, care se vor reîntoarce la companie sub forma beneficiilor financiare, de cotă de piață sau reputaționale.
Pentru îndeplinirea acestui deziderat, compania trebuie, în primul rând, să optimizeze procesele interne, să realizeze integrările necesare lanțului valoric intern și apoi cu partenerii de afaceri, furnizori sau clienți.
Pe parcursul acestui curs, alinierea proceselor și obiectivelor cheie ale liniilor de afaceri va apărea ca și subiect recurent, considerând-o drept procesul cheie de împărtășire a informațiilor, de coordonare interdepartamentală, de gestionare eficace a proceselor și de atingerea obiectivelor comune, atât ale Achizițiilor cât și ale clienților interni ai Departamentului Achiziții.

Gandit sub forma a trei module, cursul isi propune sa acopere capitolele esentiale derularii cu succes a responsabilitatii de baza a functiei de achizitii:
Selectarea furnizorilor- procesul folosit de catre profesionistii in achizitii in scopul selectarii furnizorului optim pentru organizatie, din perspectiva caracteristicior de eligibilitate a furnizorului, a caracteristicilor tehnice ale produsului ofertat si a aspectelor comerciale si de legalitate negociate. Condus gresit, poate genera pierderi semnificative de bani, probleme de calitate si intarzieri sau intreruperi ale livrarilor.
Negocierea cu furnizorii-etapa de analiza si calificare este parte esentiala a strategiei de negociere, raspunzand nevoii de efectivitate si eficienta in achizitii. Modulul face distinctie intre negocierea competitiva si cea colaborativa, prezentand strategiile , planificarea si tehnicile distincte specifice celor doua tipuri principale de negociere in achizitii.
Contractarea- este etapa ce are in vedere elaborarea formei contractuale optime care sa reduca expunerea organizatiei la risc, care sa securizeze beneficiile obtinute in negociere, care sa elimine nevoia de negociere viitoare si mai ales sa conduca la intelegerea contractului drept instrument de acomodare a intereselor ambelor parti si baza pentru relatiile ulterioare cu furnizorii.