În ultimele decenii, valoarea pe care o pot adăuga Achizițiile strategice, eficiente, a fost recunoscută, iar liderii de piață la nivel global au profitat de avantajele managementului strategic al achizițiilor, ale analizei cheltuielilor și ale gestionării efective ale categoriilor de achiziții.
Deși Achizițiile au fost întotdeauna și vor fi întotdeauna orientate către evitarea și reducerea costurilor, astăzi, în mijlocul unei pandemii globale neașteptate, accentul se îndreptă către un program eficient de gestionare a relațiilor cu cei mai importanți furnizorii (SRM).
Achizițiile și lanțul de aprovizionare au devenit salvatorii afacerilor, cei care au un management eficient al lanțului de aprovizionare și SRM fiind mult mai probabil să supraviețuiască (și chiar să prospere în timpul) Covid-19.
Pentru o dezvoltare durabilă, care să susțină viziunea și strategia firmei, furnizorii trebuie priviți acum ca o parte integrantă din avantajul competitiv al companiei și o sursă importantă de inovație și de reduceri de costuri.

Conceput sub forma a trei module, cursul abordează concepte de top ale managementului strategic al achizițiilor, menite să sporească impactul pozitiv al Achizițiilor asupra profitabilității și continuității operațiunilor companiei, diminuând totodată vulnerabilitățile și expunerea la riscurile specifice lanțului de aprovizionare.
Prin subiectele abordate- managementul cheltuielilor cu furnizorii, managementul performanței și relațiilor cu furnizorii si managementul categoriilor de achiziții, cursul își propune să marcheze drumul dinspre lanțul de aprovizionare spre abordarea sistemică a achizițiilor.
Obiectivele Managementului cheltuielilor cu furnizorii
- Intelegerea importanta vizibilitatii asupra cheltuielilor cu furnizorii in contextul presiunii asupra reducerii de costuri;
- Insusirea metodelor de clasificare a cheltuielilor si categoriilor de produse achizitionate in vederea si obtinerii TCO optim;
- Identificarea de strategii de economisire si a metodologiei de calcul a reducerilor de costuri;
- Cunoasterea modului in care se elaboreaza planul anual de achizitii marcand trecerea de la un stil reactiv de achizitii la unul proactiv.
Obiectivele Managementului performanței și relațiilor cu furnizorii
- Constientizarea importantei SRM in mentinerea avantajului competitiv al companiei;
- Insusirea procesului de clasificare a furnizorilor, de analiza si auditare a performantei furnizorilor;
- Intelegerea ciclurilor de viata ale relatiilor si folosirea ca si tehnica de sustinere a imbunatatirii continue a performantei furnizorilor.
- Deprinderea relatiilor colaborative cu furnizorii.
Obiectivele Managementului categoriilor de achiziții
- Intelegerea diverselor tipuri de piete si a modului in care acestea influenteaza strategiile de achizitii;
- Caracteristicile esentiale ale diveritelor industrii si impactul in conducerea proiectelor de achizitii;
- Folosirea fortelor competitive ale lui Porter in elaborarea strategiilor de achizitii
- Deprinderea modului de construire a unei strategii de achizitii pe categorii specifice de bunuri sau servicii
CURSUL SE ADRESEAZĂ:
- Buyerior seniori, cu responsabilitati in aria reducerilor de costuri, a imbunatatirii calitatii furnizorilor, a cresterii profitabilitatii si reducerii riscului unor categorii specifice de achizitii;
- Managerilor de achizitii cu obiective in reducerea costurilor totale ale achizitiei (TCO), in raportarea si monitorizarea reducerilor de costuri in scopul urmaririi trasabilitatii acestora pana la nivel de profit si pierdere;
- Buyerilor cu responsabilitati in sfera analitica a procurementului, preocupati de intelegerea structurii de costuri si cheltuieli ale companiei;
- Personalului ce urmareste imbunatatirea performantei si calitatii furnizorilor;
- Buyerilor seniori sau managerilor de categorie implicati in dezvoltarea relatiilor cu furnizorii strategici;
- Managerilor de achizitii cu obiective in aria reducerii cheltuielilor neautorizate si a fraudei in achizitii;
- Buyerilor asumati, dedicati profesiei, care vor sa dobandeasca unelte si mentalitati superioare in sfera achizitiilor care sa le permita evolutia in cariera, cresterea expunerii in cadrul organizatiei , cresterea satisfactiei in munca si a valorii, a stimei personale.
COMPANII CARE NE-AU ONORAT CU PREZENȚA
NN
CONDUENT
SERVIER PHARMA
DACIA PLANT
SEA
EUROGAS
WORLD CLASS
HABAU
VIMETCO
ROMPHARM
MERCK
FARMEXPERT
MINET CONF
ALGERNON
TRW AIRBAG SYSTEMS ROMAN
HPT
COINDU
OMYA CALCITA
BIP MOBILE