Stabilirea de obiective are o serie de avantaje pentru organizatie, am clarificat déjà acest lucru.
Recunosc, nu sunt nici eu inca “expert” in obiective, insa ce am invata in ultimii ani, pe pielea mea, este ca:
- ce stiam pana acum despre obiective este egal cu zero; nici una din scolile urmate nu m-au invatat nimic despre cum sa iti setezi si sa iti urmaresti obiectivele
- este ca este dificil, chiar imposibil sa reusesti sa iti menti energia si entuziasmul, dorinta de a progresa, daca te rezumi la obiectivele operationale, la planuri. Din acest motiv esueaza cei mai multi.
- primul il reprezinta comunicarea formala a obiectivelor, dinspre management catre angajati si viceversa.
- al doilea factor este cel al intaririi devotamentul fata de obiectivele generale
- 1. O prima masura este elaborarea unui plan de afaceri al Purchasing-ului aliniat cu planul general al organizatiei;
- Apoi, implicarea, participarea managerilor de achizitii la elaborarea planului tactic al organizatiei, fie cu rol direct fie cu rol consultativ;
- Foarte important, este apoi pozitionarea Purchasing-ului sub linia de indrumare care raspunde de indicatorul de performanta strategic organizational definit mai sus, astfel incat sa existe o viziune de ansamblu si managerii de top sa poata cascada si integra eficient obiectivele tactice;
- Implicarea Purchasing-ului in deciziile strategice: productie vs. cumparare, managementul calitatii, responsabilitatea sociala.
- cunoasterea modalitatilor prin care Purchasing-ul poate actiona in vederea atingerii obiectivelor organizatiei.
- construirea planului de afaceri, a procedurilor si politicilor interne in jurul acestor masuri
- aplicarea masurilor, in primul rand pe propria persoana.