Cum am ajuns aici?
- Cum am ajuns sa “externalizam” anumite activitati?
- Nu gestionam mai bine activitatile atunci cand erau derulate intern, decat atunci cand sunt “pasate” altcuiva?
- Nu putem sa ne multumim cu a face noi, totul, in propria gospodarie?
- Nu sunt usor de imitat de catre competitie
- Pot fi refolosite pe scara larga pentru multe produse sau piete
- Trebuie sa contribuie la beneficiul consumatorului final. Adica importanta produsului sau serviciului pentru clientii sai.
- Proiectul este suficient de mare incat supune organizatia unui risc major.
- Nu exista expertiza in selectarea si evaluarea performantelor furnizorului.
- Proiectul este suficient de mare incat poate produce dezechilibre in piata (monopol)
- Mai exact, au costuri operationale si de personal mai mici.
- Apoi, au acces la expertiza superioara celei disponibile intern, din simplul motiv al specializarii. In cazul serviciilor in special, beneficiul este remarcabil: in locul expertizei unui singur angajat, beneficiezi prin externalizare de expertiza tuturor angajatilor firmei prestatoare de servicii (luati de exemplu serviciile de avocatura, de consultanta, de contabilitate etc).
- Acces la tehnologie de ultima generatie si performanta superioara si reducerea riscului de a nu tine pasul cu progresul tehnic.