POLITICA DE SECURITATE A PRELUCRARII DATELOR CU CARACTER PERSONAL A SOCIETATII Purchasing Training SRL-D
Prezenta politica de securitate a fost creata avand in vedere: Faptul ca SC PURCHASING TRAINING SRL –D cu sediul social in Bucuresti, str. Liviu Rebreanu, nr.46-58, bl. V, sc. G, apt. 5, sector 3, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J40/4658/2015, CIF 34378214 , reprezentată de Nicoleta Alina Ionita, Director (denumita in continuare “PURCHASING TRAINING ” desfasoara o activitate care presupune procesarea unor categorii de date cu caracter personal, intrarea in vigoare incepand cu data de 25 mai 2018 a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit in continuare “GDPR”), obligatia impusa de GDPR de a asigura masuri de securitate tehnice si organizatorice adecvate tuturor activitatilor de procesare a datelor cu caracter personal.
1.ANGAJAMENT
Purchasing Training prelucreaza date cu caracter personal in scopuri legitime, cu respectarea tuturor principiilor impuse de GDPR si de practicile comerciale etice. Protejarea sigurantei si securitatii datelor personale este importanta pentru Purchasing Training si aceasta politica descrie cadrul
organizatoric implementat pentru asigurarea conformitatii prelucrarii. Obiectivul principal al acestei Politici de Securitate este de a contribui la desfasurarea activitatii societatii cu respectarea prevederilor legale specifice si de a minimiza riscurile prin prevenirea incidentelor si, in cazul improbabil al unor astfel de incidente, reducerea impactului lor asupra persoanei vizate. Ne propunem sa avem o relatie bazata pe incredere, transparenta, buna-credinta si etica in relatia cu toti partenerii, colaboratorii si angajatii nostri.
2.DEFINITII
“Date cu caracter personal” înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”) ; o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale. „Prelucrare” înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, aliniere a sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea. „Pseudonimizare” înseamnă prelucrarea datelor cu caracter personal într-un asemenea mod încât acestea să nu mai poată fi atribuite unei anume persoane vizate fără a se utiliza informații suplimentare, cu condiția ca aceste informații suplimentare să fie stocate separat și să facă obiectul unor măsuri de natură
PURCHASING TRAINING SRL-D Liviu Rebreanu 46-58, bl. V, Sc. G, Apt. 5, Bucuresti, Sector 3 CUI 34378214, J40/4658/2015 IBAN RO66 INGB 0000 9999 0495 2446, ING Bank Tel: 0040 723 302 646 Email: alina.ionita@purchasingtraining.ro www.purchasingtraining.ro
- Protejarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale persoanelor vizate;
- Legalitate, echitate si transparenta – datele cu caracter personal sunt prelucrate cu bunacredinta si in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, intr-un mod echitabil si transparentfata de persoana vizata;
- Scopuri determinate, explicite si legitime –Prelucrarea datelor cu caracter personal de catrePurchasing Training se face in scopuri determinate, explicite si legitime si nu sunt prelucrateulterior intr-un mod incompatibil cu aceste scopuri;
- Temei legal–Purchasing Training se va asigura ca orice procesare a datelor cu caracterpersonal va avea un temei bine determinat, precum prevederi legale, consimtamantul persoanei vizate, executarea contractelor, interesul legitim al Purchasing Training (care nu va contraveni intereselor superioare ale persoanei vizate);
- Limitare prin raportare la scop-Purchasing Training proceseaza datele cu caracter personal numai daca sunt adecvate, relevante si limitate la ceea ce este necesar in raport cu scopurile in care sunt prelucrate;
- Limitare prin raportare la timp–Purchasing Training pastreaza datele persoanelor vizate pe o perioada care nu depaseste perioada necesara indeplinirii scopurilor in care sunt prelucrate datele;PURCHASING TRAINING SRL-D Liviu Rebreanu 46-58, bl. V, Sc. G, Apt. 5, Bucuresti, Sector 3 CUI 34378214, J40/4658/2015 IBAN RO66 INGB 0000 9999 0495 2446, ING Bank Tel: 0040 723 302 646 Email: alina.ionita@purchasingtraining.ro www.purchasingtraining.ro
- Exactitate si acuratete–Purchasing Training proceseaza date cu caracter personal intr-un mod precis si ia masuri rezonabile pentru a se asigura ca datele inexacte de care ia cunostinta sunt sterse sau rectificate;
- Securitate – Purchasing Training este dedicata asigurarii securitatii tuturor datelor cu caracter personal pe care le prelucreaza si face demersuri constante pentru a atinge acest scop,inclusiv prin instruirea angajatilor, colaboratorilor si partenerilor sai.4.CATEGORII DE PERSOANE VIZATEPurchasing Training proceseaza date cu caracter personal ale urmatoarelor categorii de persoane vizate:
– angajatii si colaboratorii proprii;
-angajatii partenerilor comerciali;
-dupa caz, alte persoane fizice care interactioneaza cu societatea in cursul activitatii acesteia.
5.DATELE COLECTATE
In functie de specificul fiecarei relatii, Purchasing Training poate procesa urmatoarele categorii de date cu privire la persoanele vizate:
- Nume si Prenume;
- Date de contact: adresa de e-mail;
- Date furnizate direct prin e-mail sau prin alte modalitati de catre persoanele vizate;
- Date colectate despre angajati sau despre colaboratori, in scopulrespectarii contractului de munca/colaborare si a prevederilor legale in domeniul muncii;
implementarea unor software-uri de protectie adecvate pe terminalele utilizate, precum programe antivirus si informarea salariatilor asupra obligativitatii de scanare periodica a sistemelor pentru prevenire a oricaror programe neautorizate (e.g. malware, phishing) sau, dupa caz, implementarea unor sisteme automate de devirusare si de securitate a sistemelor informatice;
dezactivarea pe cat posibil a tastei “Print screen”, atunci cand sunt afisate pe monitor date cu caracter personal, limitandu-se astfel posibilitatea de scoatere la imprimanta a acestora de catre alti utilizatori decat aceia autorizati in acest sens; limitarea drepturilor de printare, prin implementarea unor sisteme bazate pe user / parola; monitorizarea accesului la baza de date si logarea accesului si a parcursului utilizatorului; schimbarea periodica a parolelor de acces la baza de date si la sistemele
informatice; obligatia angajatilor de a securiza accesul in terminalele proprii atunci cand nule utilizeaza si de a inchide terminalele la finalul programului de munca; limitarea drepturilor de acces la bazele de date de la distanta (i.e. din afara firmei) / cu utilizarea altor dispozitive decat cele puse la dispozitie de societate. b)Reguli de securitate organizatorica i.Limitarea numarului de destinatari / utilizatori care au acces la datele cu caracter personal si corelarea drepturilor de acces cu necesitatea justificata de fiecare utilizator – e.g. prin impartirea pe arii geografice a informatiilor despre persoanele vizate, prin transmiterea catre imputerniciti doar a datelor necesare pentru executarea contractului etc.; ii.Introducerea unor conditii si obligatii de confidentialitate si protectie a datelor cu caracter personal suplimentare pentru angajati, colaboratori, furnizori si parteneri; iii.Introducerea unor reguli specifice privind copierea si diseminarea documentelor pentru a preveni raspandirea si accesul unor persoane neautorizate la datele cu caracter personal; iv.Introducerea unor reguli prin care angajatii, colaboratorii si partenerii nostri au acces numai la acele date cu caracter personal necesare indeplinirii fisei postului sau, dupa caz, a obligatiilor asumate fata de Purchasing Training; v.Monitorizarea accesului in spatiile unde sunt stocate documentele care contin date cu caracter personal sau echipamentele pe care sunt stocate aceste date; vi.Instalarea unor sisteme de asigurare a securitatii fizice a documentelor care cuprind date cu caracter personal vii.Realizarea unor copii de siguranta ale datelor stocate; viii.Restrictionarea accesului persoanelor neautorizate in spatiile unde sunt stocate datele cu caracter personal sau echipamentele pe care acestea sunt stocate, decat cu asigurarea unor conditii de confidentialitate corespunzatoare; ix.Interzicerea copierii datelor cu caracter personal pe medii de stocare mobile, fara acordul prealabil al conducerii societatii, cu exceptia situatiei cand aceasta este necesara pentru indeplinirea unor obligatii asumate contractual fata de clienti; x.Asigurarea instruirii periodice a personalului cu privire la cerintele GDPR, precum si cele de securitate si riscurile privind datele cu caracter personal.
12.DISPOZITII FINALE
Pentru mai multe detalii, informatii si solicitari orice persoana interesata se poate adresa printr-un e- mail la adresa dedicata office@purchasing training.ro, prin telefon la numarul 0720.035.212 sau direct la sediul nostru din Bucureşti, str. Liviu Rebreanu nr.46-58,sector 3. Pentru exercitarea anumitor drepturi ne rezervam dreptul de a solicita ca cererea sa fie depusa in scris, semnata de persoana vizata si ca solicitantul sa prezinte dovezi suficiente de identificare cu persoana vizata (care exercita dreptul conferit de lege).
PURCHASING TRAINING SRL-D Liviu Rebreanu 46-58, bl. V, Sc. G, Apt. 5, Bucuresti, Sector 3 CUI 34378214, J40/4658/2015 IBAN RO66 INGB 0000 9999 0495 2446, ING Bank Tel: 0040 723 302 646 Email: alina.ionita@purchasingtraining.ro www.purchasingtraining.ro