Singurul training din România adresat managerilor de achiziții sau profesioniștilor seniori ce oferă acces la cele mai eficiente procese de achiziții, la strategii testate de monitorizare și îmbunătățire a performanței, la planurile de afaceri și leadership al echipelor de achiziții ce aduc efectivitate și valoare adaugată funcției de achiziții.
Cui se adresează acest training?
- Managerilor de achiziții preocupați de dobândirea instrumentelor specifice achizițiilor profesioniste care să le permită să acționeze congruent cu schimbările organizaționale cu impact în achiziții, să se adapteze acestora și să genereze rezultate efective;
- Buyerilor seniori, adepți ai rolului de promotor al schimbării, de influențator al schimbării proceselor și strategiilor de achiziții, de facilitator al schimbărilor organizaționale generate de transformarea funcției de achiziții.
- Consultanților implicați în proiectele de reorganizare și guvernanță organizațională.
- Antreprenorilor care au conștientizat că în prezent companiile nu mai concurează numai prin ele însele, ci prin întregul lanț de aprovizionare și vor să își consolideze poziția în piața printr-un management profesionist al relațiilor cu furnizorii.
Descrierea modulelor
Modulul I: Planning
Strategia, planificarea și organizarea funcției de achiziții
Analiza funcțională a funcției de achiziții
- Modele de organizare și poziționare ale departamentului de achiziții;
- Interdependențe cu alte departamente; tipuri de relații;
- Guvernanța: autoritatea departamentului de achiziții;
- Alinierea strategiilor și proceselor achizițiilor cu cele ale organizației.
Analiza strategică
- Valoare, viziune, misiune și valoare adaugată în achiziții;
- Natura și sursele de putere în achiziții;
- Strategic procurement plan: de la scop către action plan;
Analiza culturii organizaționale
- Analiza și creșterea susținerii stakeholderilor față de achiziții;
- Managementul schimbării: diagnoza rezistenței la schimbare și facilitarea schimbării; generarea și influențarea schimbării.
Modulul II: Processes
Proceduri, practici și procese
Sistematizare, standardizare și eficientizare
- Diferențierea proceselor pe tipuri de achiziții;
- Analiza și elaborarea procedurilor și proceselor aferente selectării furnizorilor, managementul cheltuielilor, managementul performanței furnizorilor;
- Procesul externalizării activităților;
- Metodologia de calcul și cuantificare a reducerilor de costuri;
- Trasabilitate, transparență, audit.
Riscul și vulnerabilitățile din lanțul de aprovizionare
- Măsuri și practici pentru reducerea expunerii organizației la risc;
- Evitarea / diminuarea pierderilor financiare, reputaționale, operaționale.
Comportamentul managerial, delegarea și stilul de leadership al managerului de achiziții
Modulul III: Performance
Performanță, personalitate și leadership
Maximizarea efectivității
- Benchmarking;
- Transformarea obiectivelor organizaționale în strategii și obiective ale achizițiilor;
- Echipele cross – disciplinare;
- Planul anual de achiziții.
Măsurarea performanței în achiziții
- Obiective de performanță departamentale și individuale;
- Top 10 indicatori de performanță a achizițiilor;
- Raportarea și comunicarea rezultatelor;
- Etica și conduita în achiziții: măsuri pentru reducerea și eliminarea fraudelor în achiziții.
Personalitatea
- MBTI – Preferințele comportamentale ale membrilor echipei, instrument util în alocarea obiectivelor, proiectelor și rolurilor optime în cadrul departamentului;
- Stil de comunicare, leadership și management al managerului de achiziții.
Ce spun cursanții noștri anteriori despre acest training:
Printre clienții anteriori ai cursurilor noastre se numără:
NN
Conduent
Servier Pharma
Dacia Plant
SEA
Eurogas
World Class
HABAU
VIMETCO
Rompharm
Merck
Farmexpert
Minet Conf
Algernon
TRW Airbag Systems Roman
HPT
COINDU
OMYA CALCITA
BIP MOBILE