În ultimele decenii, valoarea pe care o pot adăuga Achizițiile profesioniste, a captat atenția managementului iar liderii de piață la nivel global au profitat de avantajele managementului strategic al achizițiilor, ale analizei cheltuielilor și ale gestionării efective ale categoriilor de achiziții.
Deși Achizițiile au fost întotdeauna și vor fi întotdeauna orientate către evitarea și reducerea costurilor, astăzi, în mijlocul preocupărilor de asigurare a continuității aprovizionării cu bunuri și servicii în condiții optime de TCO, livrare și calitate, accentul se îndreptă către un program eficient de gestionare a categoriilor de achiziții și de management al performanței și relațiilor cu furnizorii.
Pentru o dezvoltare durabilă, care să susțină viziunea și strategia firmei, furnizorii trebuie priviți acum ca o parte integrantă din avantajul competitiv al companiei și o sursă importantă de inovație, stabilitate și de reduceri de costuri.
Conceput sub forma a trei module, cursul abordează concepte de top ale managementului strategic al achizițiilor, menite să sporească impactul pozitiv al Achizițiilor asupra profitabilității și continuității operațiunilor companiei, diminuând totodată vulnerabilitățile și expunerea la riscurile specifice lanțului de aprovizionare.
Prin subiectele abordate- managementul cheltuielilor cu furnizorii, managementul performanței și relațiilor cu furnizorii si managementul categoriilor de achiziții, cursul își propune să marcheze drumul dinspre lanțul de aprovizionare spre abordarea sistemică a achizițiilor.
Obiectivele modulului Managementului cheltuielilor cu furnizorii
- Intelegerea importanta vizibilitatii asupra cheltuielilor cu furnizorii in contextul presiunii asupra reducerii de costuri;
- Insusirea metodelor de clasificare a cheltuielilor si categoriilor de produse achizitionate in vederea si obtinerii TCO optim;
- Identificarea de strategii de economisire si a metodologiei de calcul a reducerilor de costuri;
- Cunoasterea modului in care se elaboreaza planul anual de achizitii marcand trecerea de la un stil reactiv de achizitii la unul proactiv.
Obiectivele modulului Managementului performanței și relațiilor cu furnizorii
- Constientizarea importantei SRM in mentinerea avantajului competitiv al companiei;
- Insusirea procesului de clasificare a furnizorilor, de analiza si auditare a performantei furnizorilor;
- Intelegerea ciclurilor de viata ale relatiilor si a impactului in procesul de imbunatatire continua a performantei și relațiilor cu furnizorii.
- Deprinderea relatiilor colaborative cu furnizorii.
Obiectivele modulului Managementului categoriilor de achiziții
- Intelegerea procesului de segmentare, analiza a oportunității si riscurilor categoriilor de achiziții;
- Caracteristicile esentiale ale piețelor si impactul in coordonarea strategiilor de achizitii;
- Folosirea fortelor competitive ale lui Porter in elaborarea strategiilor de achizitii
- Deprinderea modului de construire a unei strategii de achizitii pe categorii specifice de bunuri sau servicii
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.